Magda Butrym: światowa kariera polskiej projektantki
Projektantka jest sławna bardziej za granicą niż w Polsce, co jest niespotykane i z pewnością można stwierdzić, że osiągnęła ona sukces. W świecie mody a już tym bardziej w Paryżu, markom spoza Francji, Włoch czy Stanów Zjednoczonych naprawdę trudno jest się wybić. Polce się to udało a mimo tego wciąż jest dla większości osób anonimowa.
Zapraszam więc do przeczytania i dowiedzenia się więcej na temat utalentowanej projektantki Magdy Butrym.
Marka Magda Butrym została założona w 2014 roku w Warszawie, stawiając przede wszystkim na rynek zagraniczny. Jej projekty łączą w sobie elementy nowoczesnego designu z rękodziełem. Dzięki temu nabierają duszy i wyróżniają się skupiając na sobie uwagę kobiet chcących wyrazić swoje poczucie indywidualności i charakter.
fot. vogue.pl
Kiedy Magda Butrym po raz pierwszy zaprezentowała swoją kolekcję w Paryżu, otrzymała na nią zaledwie kilka zamówień. Dziś jej showroom jest jednym z najbardziej obleganych podczas paryskiego tygodnia mody, a ona sama znalazła się w gronie projektantów rywalizujących w konkursie LVMH Prize For Young Designers.
fot. polityka.pl
Obecnie projekty Butrym dostępne są w ponad 150 punktach dystrybucji, w tym najbardziej prestiżowych platformach e-commerce'owych: Moda Operandi, My Theresa i Net-a-Porter. Na tej ostatniej- wśród nowo wprowadzonych marek- Butrym była w ubiegłym roku rekordzistką, sprzedająć ponad 90 procent całego asortymentu! Platforma ta była zresztą jedną z pierwszych, które dostrzegły potenciał projektów polskiej projektantki.
Magda Butrym jesień/zima 2019-2020, fot.vogue.pl
Dyrektor do spraw mody Net-a-Porter, Lisa Aiken, należy do największych orędowniczek talentu polskiej projektantki, konsekwentnie podwajając zamówienia i błyskawicznie wprowadzając do oferty wszelkie nowości co Butrym proponuje w danym sezonie.
Magda Butrym jesień/zima 2019-2020, fot.vogue.pl
W ciągu kilku sezonów zdobyła w branży na tyle wysoką pozycję, że gdyby tylko chciała mogłaby prowadzić markę z Paryża czy Mediolanu. Projektantka jednak,woli pracować w Warszawie. Tutaj stworzyła swoje studio ze wspaniałym zespołem. Nowy etap swojej marki Butrym również postanowiła zainagurować w Warszawie. Jest nim pierwszy, w pełni autorski punkt sprzedaży, który otworzy się w warszawskim butiku Redford&Grant. Zajmie tym samym miejsce obok takich marek jak Dior i Tom Ford. Butrym mówi, że obecność jej projektów wśród tak starannie wyselekcjonowanych kolekcji największych domów mody jest dla niej zaszczytem.
Magda Butrym jesień/zima 2019-2020, fot.vogue.pl
Pierwsza w pełni autorska przestrzeń sprzedażowa jawi się jako idealne podsumowanie pięciolecia marki Magdy Butrym. Polska projektantka potrzebowała zaledwie kilka lat, by wspiąć się na szczyt branży marek luksusowych i zacząć konkurować z największymi graczami oraz przekonać do swojej wizji kobiecości nawet najbardziej surowych krytyków.
Magda Butrym jesień/zima 2019-2020, fot.vogue.pl
Projektantka czerpie inspiracje z motywów vintage i mody minionych dekad, lecz zawsze wybiera te trendy, które wpisują się w dynamikę naszych czasów. Tak jak było chociażby z latami 80., mocno obecnymi w poprzednich kolekcjach i w ten na jesień/zima 2019-2020. Projekty Butrym słyną z nienagannej, a jednocześnie mocnej i otulającej sylwetkę konstrukcji.
Magda Butrym jesień/zima 2019-2020, fot.vogue.pl
Polka do perfekcji opanowała grę formą, proporcjami i detalami, z łatwością łączy nowoczesne podejście do mody z tradycyjnym rękodziełem. To ostatnie zawsze jest made in Poland. To co tworzy wynika z wniosków, które wyciąga z patrzenia na kobiety. Widzi w czym kobieta czuje się komfortowo i pięknie.
Magda Butrym jesień/zima 2019-2020, fot.vogue.pl
Na razie Butrym rozbudowuje linię ready-to-wear o akcesoria, które już są postrzegane jako najbardziej pożądane w branży dóbr luksusowych. Do biżuterii i butów być może niedługo dołączy pierwsza torebka. W planach jest także przygotowanie pierwszej kolekcji Resort a największym marzeniem projektantki jest specjalny projekt haute couture.
Magda Butrym jesień/zima 2019-2020, fot.vogue.pl
Kilka lat temu, kiedy marka polskiej projektantki nie była jeszcze znana, doszło do niesamowitego spotkania, które było przełomowe dla Butrym. Gdy siedziała w jednej z paryskich kawiarni podeszła do niej manadżeka Kim Kardashian i spytała co ma na sobie. Po chwili zaprosiła ją do swojego stolika i zapoznała z gwiazdą. Postanowiła ona ubrać jeden z projektów polskiej projektantki a jej zdjęcie obiegło media na całym świecie. Czarna skórzana spódnica stała się hitem. Można powiedzieć, że amerykańska celebrytka bardzo przyczyniła się do sukcesu Polski za oceanem.
fot.stylebistro.com
Mam nadzieję, że nadal polska projektantka będzie odnosić sukcesy i spełniać się w świecie mody. Jest niewątpliwie wyjątkową artystką, która tworzy piękne rzeczy i zachwyca w największych stolicach mody. Jeszcze o niej usłyszymy!
Komentarze
Prześlij komentarz