Pokaz mody Versace na sezon jesień/zima 2020


Projektanci, jak zawsze są o krok do przodu, chociaż sezon letni dopiero się zaczął, oni już zapowiadają kolejne trendy na sezon zimowy. Przygotowują dla nas szereg nowości. Pokaz mody to najważniejsze wydarzenie, które odbywa się co pół roku. Fashion Week to osiem dni mody, ekskluzywnych przyjęć i stylowo ubranych ludzi, którzy kochają świat mody. 

Wielu projektantów płaci setki tysięcy dolarów i poświęca sześć miesięcy na przygotowanie kolekcji, aby zaprezentować ją w niecałe 10 minut.


Versace Fall 2020

Pokaz Versace  Fall 2020 pokazywał pewnego rodzaju odmianą w podejściu domu mody do kobiecej garderoby dziennej. Zaprezentowane podczas niego sylwetki zdawały się być nieco bardziej użytkowe i dzienne niż jeszcze kilka sezonów temu. Charakteryzowała je również szczypta glam'u czyli pewnego rodzaju prestiżowe wykończenie stylizacji rozpoznawalne dla samej właścicielki marki - Donatelli Versace.

fot. Alessandro Lucioni

Podczas prezentacji kolekcji dominowały cztery kolory czerń, czerwień, róż i szarość. Według Versace, kobiety powinny nosić czerń na całej powierzchni stylizacji, swoje włosy zaczesywać naprawdę gładko, a na stopy zakładać ciężkie buty. Przydadzą się więc czarne marynarki, te o kroju oversize ale również taliowane i z bufiastymi rękawami. Sukienki mini, obcisłe dzwony i akcesoria, które będzie można miksować na wiele różnych sposobów. Ważna jest całość stylizacji a nie jeden element jak sukienka czy marynarka. 

fot. Alessandro Lucioni

Donatella zatęskniła za bardziej kobiecą sylwetką fashion i wprowadziła do jesiennej kolekcji niezliczoną ilość fasonów mini w postaci marynarek, spódnic i sukienek. Odkurzyłą czerwoną kratę, a czerwień jako przewodni kolor sezonu Fall 2020 wykorzystała również do zaprojektowania torebek. Podczas pokazu kolor czerwony często zestawiany był z bielą i czernią. Ten typ kombinacji znany jest również z poprzednich sezonów modowych. 

fot. Alessandro Lucioni

Przed jesienią warto zaopatrzyć się w rzeczy w czerwoną kratę takimi jak spódnice mini i midi, marynarki oraz płaszcze. Warto stylizować czerwoną kratę w bardziej nowoczesny sposób czyli zestawiając ją z białym obuwiem. Czerwona wężowa torebka to hit sezonu zimowego. Można ją jednak zastąpić wybierając jednokolorową. 

fot. Alessandro Lucioni

Versace pokochało amerykańskie kardigany i swetry polo w stylu sportowym. To dość zaskakujący wybór jak ta ten dom mody, który znany jest z miłości do mody włoskiej. Aby nadać im jednak trochę więcej gracji użyto pod ich spodem białych koszul, również tych oversize oraz spódnic mini. Natomiast połączenie błękitów z czerwienią robiły niesamowite wrażenie.

fot. Alessandro Lucioni

Donatella skorzystała z bardzo popularnego trendu ulicy, która pokochała kolory ziemi i do swojej najnowszej kolekcji wcieliła beż, ale nie w postaci total look tylko jako swoisty dodatek innych połączeń kolorystycznych. Beż z połączeniu z czernią, szarością oraz czerwienią. Płaszcze charakteryzowały się zarówno dłuższym krojem, jak i krótszym. Najbardziej spektakularne zdawały się być bardzo krótkie kurtki bomberki noszone ze spódniczkami mini.

fot. Alessandro Lucioni

Marka Versace zwróciła się w kierunku popieli, które pamiętamy z zeszłego sezonu. Nie postawiła jednak na męskie gładkie garnitury i duże płaszcze z masywnymi ramionami tylko na kobiece fasony o skróconej formie nogawek spodni dzwonów i dopasowane marynarki o nieco dłuższym kroju. Wykorzystała również motyw zebry, który jest największym trendem ostatnich lat.

fot. Alessandro Lucioni

Warto zastanowić się nad stylizacją szarych części garderoby, które mamy już w swoich szafach garnitury bądź płaszcze, próbując urozmaicić je kolorowymi dodatkami. Najbardziej pożądanym kolorem w sezonie Fall 2020 jeżeli chodzi o obuwie i torebki będzie z pewnością czerwień. 

fot. Alessandro Lucioni

Donatella nie potrafiła się powstrzymać i umieściła w swojej kolekcji również clash print czyli zestawy oparte na kombinacji pozornie nie pasujących do siebie printów, który oryginalnie narodził się na ulicach brytyjskich dużych miast. Użyła w tym celu kraty, zebry oraz multikolorowych kwiatów umieszczonych na obcisłych bluzkach z golfami i bez.

fot. Alessandro Lucioni

Zestawiamy sukienki, spodnie, marynarki oraz spódnice w zebrę z zeszłych sezonów. Możemy je nosić w wielu zestawieniach, nie tylko jako część stylizacji clash print. Warto też poszukać czegoś w kolorowe kwiaty, które zamiast być atrybutem wiosny, zostały gwoździem programu jesiennych pokazów. 

fot. Alessandro Lucioni

Dom mody Versace znany jest z łatwości z jaką, żongluje kolorami i wzorami, zawsze na bogato, zawsze wytworniej niż inni, jednocześnie bez insynuowanego mu przez niektórych kiczu. Jednak taka ilość kwiatów to w jego przypadku mała nowość, z którą poradził sobie fenomenalnie! Kwieciste sukienki mini i obszerne swetry w kwiatowe wzory doskonale uzupełniły resztę kolekcji. 

fot. Alessandro Lucioni

Donatella zdała się przyłożyć większą uwagę do minimalistycznych form oraz trendów związanych z poprzednimi dekadami i zaserwowała nam oczywiste nawiązania do lat 70-tych. Użyła w tym celu skóry, dżinsu oraz konstrukcji materiałów pozszywanych w paski, kojarzonych z kolekcji wiosna/lato 2020. Skóra ma się bardzo dobrze w modzie prawdopodobnie będzie popularna w 2021 roku.

fot. Alessandro Lucioni

Versace podpisało swoją kolekcje znanym z przeszłości elementem rozcięć w tkaninach, które rozsławiła w 1994 roku Liz Hurley pokazując się publiczne w sukience z rozcięciami i złotymi agrafkami sygnowanej przez markę oraz przypominało o kobiecości za pomocą obcisłych. Marka jeszcze raz powróciła do głębi czerni proponując ten kolor w formie total look oraz w połączeniach z bielą i zebrą. 

fot. Alessandro Lucioni

Podczas prezentowania kolekcji Versace Fall 2020 nie zabrakło sztucznych futer noszonych w stylu starego dobrego Nowego Yorku. Cekiny w wersji wieczorowej nawiązują silnie do mody z lat 90-tych. Cekiny i metaliczne nadruki przybierały przede wszystkim formę zwierzęcych wzorów takich jak tygrys i zebra. 


Sukces Versace, potwierdza to że rodzinny biznes może przerodzić się w wielkie imperium. 
Co sezon proponuje swoim klientom kreatywne i niepowtarzalne projekty. 

Komentarze

Popularne posty